2012. július 11., szerda

TÚRÓTORTA BARACKLEKVÁRRAL



TÚRÓTORTA BARACKLEKVÁRRAL


A baracklekvárom már idei főzés és ha lehetne, még a paprikás krumplira is tennék belőle. Érett kajsziból készült, nagyon kevés cukorral, Zsuzsi barátnőm anyukájának receptje alapján. 16 kiló barackot meghámozom, kimagvazom. Lábasban főzöm, amíg pép nem lesz belőle. Ehhez a mennyiséghez én 1 kiló cukrot tettem, majd amikor besűrűsödött, kimosott üvegekbe raktam és bedunsztoltam. Egyszerű és isteni.
A tortához vettem egy készen kapható levelestésztát, ezt belesimítottam egy tortaformába. Jó vastagon megkentem a lekvárral. Erre került a túrókrém, melyet túróból, cukorból, citromhéjból, tejfölből, 1 tojásból és némi grízből kevertem ki. A tetejét lekvárral díszítem és 200 fokon kb. 40 perc alatt megsütöm. Kihűtve szeletelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése