2012. szeptember 23., vasárnap

Gasztrobalhé gyerekcipőben - Eszterházy torta


Gasztrobalhé gyerekcipőben

Azt várom, a kis keresztfiam, Boti mikor lázad már fel a sok egészséges kaja ellen és mikor szól be az anyjának, hogy adjon neki végre valami előre gyártott cuccot, amitől beépülhet a szervezetébe egy kis műanyag!
Botinak bejött a torta:-)
Mert az írja az újság, hogy a gyerekek lázadnak és gasztroforradalmat akarnak. Elképzelem, ahogy az a sok 2 éves rollerrel meg műanyag motorral fellázad és fakanállal a kezükben szétverik az összes gyorséttermet, majd tűzre dobják a Te**o gazdaságos kajákat  miközben örömökben ugrálnak, Levi papa paradicsomát majszolva. Ez lesz csak a szép új világ.
Az is szép lenne, ha a 6 évesek – lázadva a menzamocsok ellen – a csiriznek is simán használható finomfőzeléket az iskolaigazgató fejére zúznák, majd a konyhásnénikkel kézen fogva saját kifőzdét nyitnának, ahol ugyan lenne hamburger és sütemény, de azokba csak olyan dolgok kerülnének, amelyek még sosem láttak belülről kémiai labort és tuti, hogy a szemétben lebomlanának, kb. két napon belül.
Tegnap éppen arról beszélgettünk egy társaságban, hogy mi a szerencsésebb, sokáig élni és halálunk után gyorsan lebomlani a koporsóban, vagy viszonylag hamar meghalni, de a koporsóban még 100 évig konzerválódva állni. Mert állítólag kimutatták, hogy attól a sok mocsoktól, amit állagjavító, meg színezék és egyéb hasonló címszó alatt megeszünk, egyszerűen képtelen lebomlani az emberi test. 100 év múlva majd csak pislognak az utódaink, és próbálják megfejteni, mi a fenével tartósíthatták 2012-ben a hullákat, hogy ilyen jó állapotban megmaradtak. Az ostobák nem sejtik, hogy csak valamelyik nagyáruházba kellene beszaladniuk a legolcsóbb májkrémért.
Hát így megy ez, nem csoda, ha a gyerekek lázadnak és gasztrobalhét akarnak. Én támogatom őket, sőt még azt is bevállalom, hogy tolok néhány babakocsit a Parlament elé, hogy a félévesek jól leszarhassák azt, ami jelenleg van…
Na de ne politizáljak, mivel csak egy szőke nő vagyok fakanállal. Inkább jöjjön ma is egy recept. Köszönet a Facebookos lájkokért!

ESZTERHÁZY TORTA

Bevallom, volt egy alapreceptem, amit azonban alaposan fel kellett turbózni, mert úgy, ahogy le volt írva, nekem nem tetszett. Ez a torta elég időigényes, de érdemes elkészíteni, mert nem nehéz és az élmény, amit nyújt, semmivel nem pótolható! J
A tortalaphoz én 12 darab kisebb tojást használtam fel. A fehérjét kemény habbá vertem és félreraktam. A sárgáját hat kanál cukorral jó habosra kevertem, majd tettem hozzá négy kanál vizet, egy sütőport, 20 deka darált diót, egy teáskanál őrölt kávét, egy teáskanál kakaót és 3 kanál lisztet. Végül belekevertem a tojáshabot. Tortaformában 200 fokra előmelegített sütőben kb. negyven percig sütöttem. Kihűtve öt lapra vágtam szét.
A krémhez háromnegyed liter tejet 1 deci kávéval és kb. 4 kanál liszttel sűrű krémmé főztem. Amíg teljesen kihűlt, 15 deka vajat porcukorral kikevertem, ezt adtam a kávékrémhez. Ehhez még jön 2 deci keményre vert tejszínhab és kb. 10-15 deka darált dió. A krémmel megkenjük a lapokat, illetve a torta oldalát, amire még darált diót is teszünk. A tetejére jó sok porcukorból és kevés vízből cukormázat főzünk, amikor habzik, levesszük a tűzről és kevés vajat adunk hozzá. Ezzel kenjük be a torta tetejét. Olvasztott csokival ízlés szerint díszíthetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése