2014. január 17., péntek

Biomizéria

Biomizéria

Ültünk a fűtetlen Trabantban, és csak arra tudtam gondolni, hogy pár óra múlva annyi banánt ehetek, amennyit még életemben nem láttam. Aztán meg azon töprengtem, hogyan mondjam majd el az osztálytársaimnak ezt az élményt, hogy minél menőbbnek tűnjek. 


Debrecentől Bécsig jéggé dermedt a lábunk, és amikor kiszálltunk a puccos piacon az autóból, már senkit nem érdekelt a banán, csak, hogy hol tudnánk megmelegedni. Hogy végül vettünk-e déligyümölcsöt ott Bécsben? Már nem is emlékszem, mint ahogyan arra sem, volt-e ott biobanán.
Az viszont tuti, hogy Pomázon az egyik zöldségesnél egy időben táblán hirdették, náluk bizony biobanán kapható. Megálltam egy percre, és komolyan elgondolkodtam. Ez nálam nagyon ritka, mert leginkább magányosan, a hálószobában, a fürdőben, vagy a toaletten töprengek az élet nagy kérdésein, ám ekkor a tény, hogy Magyarországon biobanánt árulnak, annyira meglepett, kénytelen voltam ott, helyben magamba szállni. Bár nem vagyok sem kereskedelmi, sem export-import szakértő, de úgy tudom, a távoli országokból érkező gyümölcsöket különböző anyagokkal tartósítják, éppen azért, hogy ne szottyosan érkezzenek hozzánk. És ha ez igaz, akkor a banán ugye nem nevezhető organikusnak. Persze lehet, hogy Pomáz közelében van egy eltitkolt banánültetvény, amiről nem tudok, és ott valóban biotermelés folyik. Ha valaki tudja, hol rejtegetik ezt a különlegességet, ne habozzon, írjon azonnal!
A biorovarírtó kérdése is szöget ütött egyszer már a fejemben. Kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy egy "gyilkolószer" bio legyen, de legalábbis rém szürreális már maga az elnevezés is.
Én a világunkban uralkodó biokáosz ellenére is igyekszem organikus táplálékokat fogyasztani, még ha tudom is, semmiféle garancia nincs arra, hogy a biogazda nem titokban, az éjszaka leple alatt permetezte a termést. Egyet tehetek, bízom, és kész.
Mai receptem egy igazi különlegesség, érdemes kipróbálni, még, ha nincs is spárgaszezon. Én mindig rakok el spárgát is a mélyhűtőbe, ilyenkor csak előkapom, és már készülhet is a finomság.


SPÁRGÁS PALACSINTA



Hozzávalók
fél csomag spárga
2 tojás
liszt
tej
5 deci főzőtejszín
10 deka reszelt sajt
10 deka füstölt sajt
só, bors

Elkészítése
1. Hagyományos módon palacsintát sütünk, de ne édesen!
2. A spárgát megtisztítjuk, és sós vízben megfőzzük, de ne túl puhára!
3. Két-két spárgát beleteszünk a palacsintába, amit feltekerünk, végeit behajtjuk.
4. A palacsintákat kivajazott tepsibe szorosan egymás mellé tesszük.
5. Egy serpenyőben vajon kevés lisztet pirítunk, ezt felöntjük a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk, és amikor forró, a reszelt sajtot is beletesszük.
6. A sűrű szószt a palacsintákra öntjük. A tetejére kerül a füstölt sajt.
7. Előmelegített sütőben 200 fokon az egészet addig sütjük, amíg picit megpirul a teteje. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése