2013. február 22., péntek

Ciki? Szerintem az! - Lencserolád ruccolás rizzsel


Ciki? Szerintem az!

Miközben hallgattam Orbán Viktor évértékelő beszédét, végig azon gondolkodtam, vajon ki írja ezeket a megnyilatkozásokat? Vajon ki lehet az, aki otthon az egész családot leülteti a televízió elé ilyen alkalmakkor, miközben feszíti a mellét a büszkeség, mondván, ezek a magvas gondolatok az ő fejéből pattantak ki.

Márai és Ottlik...őket összekeverni???
Aztán, amikor kiderült, hogy a miniszterelnök beszédében egy Ottlik Géza idézetet Márainak tulajdonított, az jutott eszembe, szegény beszédíró, most biztosan repülni fog egy ilyen óriási baki miatt. Vagy lehet, hogy a beszédeket mégiscsak maga Orbán Viktor írja? Akkor meg az irodalomtanára helyében vetnék mától sűrűn kereszteket magamra, mert ez, ami történt, enyhén szólva is égő.
Ez a téma engem az átlagosnál is jobban izgat, hiszen a legtöbben tudják rólam, hogy élek-halok Máraiért. Aki igazán ismeri Márait – magamról persze nem mernék ilyesmit állítani – az tudja, hogy stílusa annyira egyedi, nehezen keverhető össze bárkivel. De könyörgöm, ha valaki nem ismeri, akkor sem kell hülyének lenni, hiszen ma már létezik az a nagyszerű találmány, hogy internet, aminek segítségével könnyedén elfedhetjük hiányosságainkat, ne adj isten új ismeretekhez is juthatunk általa. Persze a lustaság fél egészség, önmagunk tudásának felülértékelése pedig pökhendiségre vall. Valójában elképzelni sem tudom, miszerint egy ilyen volumenű beszéd esetén, mint az évértékelés, melyet az egész ország hall, valaki úgy mondjon bele bármit is az éterbe, hogy azt előtte legalább egyszer nem ellenőrizte le. S, hogy ezt a hibát Orbán Viktor követte el, vagy bárki más, nincs jelentősége, aki elkövette, nem áll a helyzet magaslatán és akkor még nagyon finom voltam.
Én egy ilyen hibát még egy kezdőnek sem bocsátanék meg, mert szerintem nem csupán a műveltség hiányáról tanúskodik, hanem mint említettem, az önbizalom túltengéséről is. S, hogy ne kanyarodjak el nagyon a témától, hát engedjétek meg nekem, hogy itt idézzem meg Márai Sándor szellemét, akinek bölcs sorai, bizony most nagyon is ide illenek. Ajánlom figyelmébe mindenkinek, aki ír és aki él: „ élni és írni úgy kell, mintha minden cselekedetünk utolsó lenne az életben, mintha minden leírott mondatunk után a halál tenne pontot”. Én igyekszem ezt mindig fejben tartani, remélem, többnyire sikerül is megvalósítanom…
A recept természetesen ma sem marad el. Jöjjön egy egyszerű és könnyen elkészíthető hús nélküli étel.

LENCSEROLÁD RUCCOLÁS RIZZSEL

A lencsét előző este beáztatjuk, majd másnap sóval, borssal, fokhagymával, egy egész vöröshagymával és 2 babérlevéllel feltesszük főni. Amikor puhára főtt, kevés rizsliszttel besűrítjük. Amikor teljesen kihűlt, beleütünk egy tojást, hogy sütésnél jól összeálljon a massza. Kínai boltban kapható kerek rizslapot néhány másodpercre vízbe teszünk, majd amikor puha, belecsomagolunk egy-egy adag lencsét úgy, mint ha káposztát töltenénk. A kis roládokat szezámmagba forgatjuk, majd olajban pár perc alatt ropogósra sütjük. Közben jázminrizst főzünk, még forrón ruccolát keverünk bele, ezt tálaljuk a lencseroládok mellé. Mézes mustárt is adhatunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése