2013. február 27., szerda

Kockáztattam - kockás süti


Kockáztatott

Mire jó a kommunizmus? Hát arra biztosan, hogy a kubai fodrászok megtanuljanak precízen hajat vágni, legalábbis ezt mondta ma nekem egy kubai hölgy, akivel véletlenül összefutottam, de akivel ezentúl egészen biztosan szeretnék még találkozni.

http://www.123rf.com
Természetesen most sem kívánok politizálni, már csak azért sem, mert nem értek hozzá, de amellett azért mégsem mehetek el, amit ma tapasztaltam. Szürreális dolog történt velem. Mennyi esélye van annak, hogy Budapesten összetalálkozol egy kubai nővel? Mennyi esélye van annak, hogy Budapesten összetalálkozol egy kubai fodrásznővel és véletlenül épp ő vágja le a hajadat? Mondhatni elég csekély, így aztán természetesen én is meglepődtem, amikor a magyar tulajdonossal rendelkező fodrászatba Sonita tessékelt a hajmosóhoz. Szőke, fehér bőrű emberről beszélek, így csak akkor  vettem le, hogy külföldi, amikor megszólalt. Mentegetőzött, hogy csak kicsit beszél magyarul, aztán kiderült az is, hogy spanyol az anyanyelve. Aztán arról is beszámolt, hogy Cubából érkezett Magyarországra, ahol ugyan nem igazán szeret élni, de hát a lánya balerina, itt kapott munkát, aztán itt talált férjet, ő meg követte egyetlen gyermekét. Kockáztatott. Aztán, amikor dolgozni kezdett a fejemen, hamar észrevettem, bizony egészen más a munkához való hozzáállása, mint azoknak a magyar fodrászoknak, akikkel eddig találkoztam. Ötször is megkérdezte, mit szeretnék, majd amikor vágta a hajamat, akkor is rákérdezett, megfelel-e, folyamatosan mosolygott és nem kérdezgetett a magánéletemről.
Magyarországon ez meglehetősen szokatlan. Mint tudjuk, itt a taxisok és a fodrászok rögtön az ember hálószobájában és pénztárcájában kutakodnak, sőt a múltkor az ismeretlen könyvesboltos három perc alatt elregélte nekem összes válásának és volt férjének történetét. Sonita művészetről beszélt, Cubáról is csak akkor, amikor én kérdeztem. Aztán, amikor elmondtam neki, hogy szinte már meghökkentett a precizitása és a kedvessége, mert itt mi Magyarországon máshoz vagyunk szokva, csak annyit mondott: a kommunizmusban precizitást tanul a munkás. Ráadásul génjeiben hordozza a cubaiak örök optimizmusát és jókedvét, ami Magyarországon általában meghökkenti, sőt gyanakvóvá teszi az embereket. Csoda hát, ha Sonita haza szeretne menni? Én megértem, csak azt sajnálom, hogy megint új fodrászt kell majd keresnem, ha végleg besokall.
Persze most egy kubai étel passzolna mondandóm végére, de bevallom, az most nincs a tarsolyomban. Viszont van valami más, ami ránézésre hasonló mosolyt csal az arcomra, mint a cubai fodrásznő.

KOCKÁS SÜTI

Ez a recept egyszerű piskótával indul, melynek felét barnára színezzük. Hat tojást jó habosra keverünk hat kanál cukorral, hat kanál vízzel, nyolc kanál liszttel, egy sütőporral, majd a masszát két részre vesszük és az egyikbe kakaót keverünk. A piskótalapokat 200 fokon kb. 20 perc alatt megsütjük, aztán  2 centis csíkokra vágjuk. Ezt követően felváltva egymás mellé rakjuk a barna és fehér csíkokat, melyeket lekvárral, vagy csoki pudinggal, esetleg nutellával összeragasztunk. Akinek több ideje van, készíthet hozzá bármilyen tortakrémet. (Itt a blogon is többfélét találsz) A következő sort úgy rétegezzük, hogy először megkenjük a már összeillesztett piskóták tetejét, majd a fehér csíkra barna, a barnára fehér csíkot teszünk. Ezt tetszőleges magasságig ismételhetjük. A tetejére én olvasztott csokit és kakaóport tettem. Felszeletelésnél kockás lapokat kapunk, ami nagyon mutatós. Megjegyzem, az enyém nem lett tökéletes, de majd legközelebb! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése