2013. február 1., péntek

Istenem, színjáték! - gránátalmás radír szelet


Istenem, színjáték!

Engedjétek meg, hogy ne érdekeljen semmi a kultúrán kívül, amikor beteszem a lábam a színházba. Szeretnék nyugodtan ülni, nézni az előadást, kicsit morogni, ha valami nem tetszik és rosszallóan pillantani a szomszédra, amikor a cukorkás zacskójával zörög. Nem érdekel, hogy aki mellettem ül, az liberális, vagy konzervatív, sem az, hogy a teátrum falain kívül miként ölik egymást a politikusok.

http://w110.bcn.cat
Az viszont érdekel, hogy miközben politikai csatározások dúlnak pozíciókért, addig az egyszerű színházszerető közönséget, például engem is, bekategorizálnak, megbélyegeznek, és ha nem is nyíltan, de elküldenek a francba.
Ki és honnan tudja, hogy milyen beállítottságú, politikai vagy vallási nézettű az, aki például a minap jegyet váltott arra a Márai darabra, amelyikén én is ott ültem? Talán van egy titkos detektor a teátrumok falaiba szerelve, ami kiszűri, hogy ki a liberális és ki az, aki nem? Mert, hogy csakis ilyesmire tudok gondolni, ugyanis hovatartozásomról még egyetlen egyszer sem töltettek ki velem kérdőívet mielőtt beléptem a színházba. Persze az is lehet, hogy mégis történt ilyesmi, csak én nem emlékszem rá, mert a földönkívüliek utólag kiszerelték az agyamból az emlékezésre alkalmas chipet.
Eddig is sokat jártam a Nemzeti Színházba és ezután is szeretnék, sok tartalmas élménnyel gazdagodni, ha jegyet váltok valamelyik előadásra. Eddig sem izgatott, hogy a széksorok között milyen százalékban ülnek az Alföldi drukkerek és hányan ismerik Vidnyánszky Attila nevét és ezután sem izgatnának a hasonló kérdések, ám attól tartok, a Nemzeti hamarosan egészen más terep lesz, nem az enyém, nem az egyszerű színházszerető embereké. Tartok tőle, hogy július elsejétől sem lesz kedvem bizonyos eszméket képviselni, ha színházba szeretnék menni és félek attól is, hogy a perec megkeseredik a számban a színházi büfében, ha nem azt kapom, amiért fizettem, vagyis politikamentes szórakozást.
Arra gondolok, hogy olyan jó lenne minden konfliktusra okot adó dolgot kiradírozni a világból és csakis az értékekért élni. Tudom, ez csak rózsaszínű hab a türkiz angyaltortán, ami annyira cuki, hogy hamar megfekszi az ember gyomrát.
S, ha már a radírt említettem, jöjjön egy olyan desszert, amely számomra érthetetlen okból a radír szelet nevet kapta. Az eredeti receptet kissé átformálva közzéteszem most a saját változatomat, melyet vegetáriánusok is bátran fogyaszthatnak, mert nélkülözi zselatint.

GRÁNÁTALMÁS RADÍR SZELET

Három nagydoboz görög joghurtra van szükség a desszert elkészítéséhez. Az egyikbe valódi vaníliát és kevés porcukrot keverek, a másikhoz gránátalmalevet facsarok és a magokat is belekeverem. A harmadik dobozt én kevés kávéval ízesítem, de tehetünk bele ízlés szerint kakaót, esetleg narancsot, vagy más izésítőt is. Közben felforrósítunk 3 deci vizet, amihez hozzákeverünk 1,5 evőkanál agar agar port. Mind a három joghurtba belekeverünk 1-1 deci agar agaros oldatot, majd miután már kihűlt és nem folyik, egy folpackkal kibélelt formába egymásra rétegezzük a három különböző joghurtot. Az első réteg alá rakhatunk gyümölcsszeleteket, így miután elkészült, még szebb lesz. Az utolsó sor tetejét babapiskótával befedjük, majd a piskótát rumaromával megöntözzük. Az egészet folpackkal befedjük és legalább egy éjszakára hűtőbe tesszük. Amikor jól megdermedt, szépen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése