2013. január 15., kedd

Unos-untalan (Arabos ragu gerslivel)

Unos-untalan

Unod a borotválást? Akkor nyaljál sót, vagy süssél palacsintát, esetleg vegyél a kezedbe végre egy könyvet és olvass! Unod, hogy csak a lúzerek akarnak veled megismerkedni? Akkor tanulj meg egyedül élni!

Ha unod a banánt, vadássz cápára:-)))
Csöpögő vizelet, alvászavar, végleges szőrtelenítés, kopásálló főzőedény, fogyasztó csoki. Ömlik ránk a reklám, és ez alól még akkor sem igen tudunk kitérni, ha hermetikusan bezárjuk magunkat egy 1x1 méteres betonkockába. Mert akkor is biztosan jön valaki, aki egy kis résen keresztül azt szajkózza majd a fülünkbe, „ha unod az 1x1 méteres betonkockát, válts műanyagra”
Arra gondoltam, írok én is néhány reklámszlogent, hátha megveszi valaki. Időm mostanában akad, veszítenivalóm meg nincs, szóval belevágtam.
Unod a pasidat? Cseréld le a szomszédéra! A változatosság gyönyörködtet és a költöztetés sem kerül sokba.
Unod a munkahelyed? Vegyél be jó sok nyugtatót, mert leszedálás nélkül hamar vidám munkanélküli lehetsz. Unod az ellenségeidet? Keres olyan bérgyilkost, aki gyors, pontos, de munka után gyorsan felejt.
Unod a régi ruháidat? Akkor add nekem!  
Unod az életedet? Cseréld el másokéra, ami még unalmasabb és hamarosan visszaköveteled a sajátodat!
És az örök klasszikus: Unod a banánt? Ne narancsra válts, hanem csak tegyél hozzá egy kis tejet, turmixold össze és küld el nekem, mert én így baromira szeretem! J
S, hogy ne und a sütőtököt a megszokott, vagy inkább a klasszikus, egyszerűen csak megsütött formájában, most ajánlok egy formabontóbb változatot. Zsuzsi barátnőm szerint ez a recept csak ínyenceknek valóJ

ARABOS RAGU GERSLIVEL

A gerslit, vagy más néven árpagyöngyöt előző este beáztatom, hogy könnyebben megpuhuljon. A   serpenyőben olajat hevítek, ezen kicsit megpirítítom a leszűrt gerslit, majd sózom, borsozom, kicsi majoránnával meghintem, majd vízzel felengedem. Csak annyi folyadék legyen rajta, hogy éppen ellepje. Fedő alatt puhára főzöm, a vizet pótolom, ha kell.
A raguhoz felaprítok répát, kaliforniai paprikát, zöldbabot és sütőtököt. Ez utóbbi legyen a legtöbb. Vajon pirítsunk meg egy marék mogyorót, mazsolát, majd tegyük hozzá a zöldségeket. Szórjunk rá egy kis kanál barna cukrot, egy csipet sót, két csipet fahéjat és egy kis kanál arab fűszerkeveréket. Amikor a tök már félig puha, öntsünk rá kevés vizet és pároljuk puhára. A végén egy-két kanál sűrű joghurtot adjunk a raguhoz, amit gerslivel tálalunk.

2 megjegyzés: