2013. március 1., péntek

SZÜLINAPI PIPACSOS MADÁRTEJ TORTA

SZÜLINAPI PIPACSOS MADÁRTEJ TORTA

Ez a torta több okból is különleges. Az egyik, hogy a pipacs a kedvenc virágom. Volt, amikor tél végén képes voltam jó messzire utazni, csak azért, hogy olyan helyen lehessek, ahol már virágzik a pipacs. Nem csalódtam, megérte! Másrészt szeretem a madártejet is, de még krémet sosem készítettem belőle, ideje volt hát kipróbálni. Ez is megérte! :-)

Ez a torta csak ránézésre bonyolult, de egyébként roppant könnyű elkészíteni. Próbáljátok ki ti is!

A tortalaphoz nyolc tojás sárgáját habosra keverjük hat kanál cukorral, majd hozzáadunk egy sütőport, 6 kanál finomlisztet és 2 kanál réteslisztet, valamint 4 kanál kakaót. Végül hozzákeverjük a felvert tojásfehérjét. A piskótát kivajazott tortaformában 200 fokon 30-40 percig sütjük. Amikor kihűlt, négy lapot vágunk belőle.

A krémhez fél liter tejbe belekeverünk 6 tojás sárgáját, 1 valódi vanília kikapart magjait, 3 kanál cukrot és egy vaníliás pudingport. Sűrűre főzzük a krémet, majd hozzáadunk 5 deka puha vajat. Amikor teljesen hideg a krém, belekeverünk 6 kanál mascarpónét, amitől még selymesebb lesz az egész. Ezzel megkenjük a lapokat és a torta oldalát, valamint a tetejét is. Fehér marcipánmasszát kinyújtunk, ezzel fedjük be a tortát. Ízlés szerint díszíthetjük, én pipacsokat készítettem rá piros marcipánból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése