2013. március 23., szombat

"ZSERBÓ" GOFRI


"ZSERBÓ" GOFRI

Nagyon sokáig csak nézegettem a boltok polcain a gofrisütőket, mire rászántam magam, hogy vegyek egyet. Eleinte haszontalan dolognak gondoltam, de ma már tudom, érdemes beruházni egy ilyen eszközre, mert nagyon praktikus. Tapasztalatom szerint a gyerekek is jobban szeretik a gofrit, mint a palacsintát, ráadásul elkészítése is egyszerűbb. Arról nem beszélve, hogy gofrisütéskor nem lesz az egész lakás olajszagú, mint amikor palacsintát sütünk:-) Nálam ez is szempont.

A gofritészta elkészítése nagyon egyszerű. Két tojáshoz 3 deci tejet keverek, majd hozzáadok két kanál olajat, 1 csipet sót, 1 evőkanál cukrot, 1 vaníliás cukrot, 1 sütőport és annyi lisztet, hogy egészen sűrű masszát kapjunk. Ennek a masszának kétszer olyan sűrűnek kell lenni, mint amikor palacsintát sütünk. Közben a sütőt felmelegítjük és a lapot beolajozzuk. A gofri pár perc alatt elkészül.

Amikor kész, az első lapot megkenem olvasztott csokival, arra baracklekvárt kenek, majd megszórom darált dióval. A második lapot már csak lekvárral kenem meg és befedem vele a diós tölteléket. A tetejére porcukrot szórok, de akár csokival is bekenhetem. Tejszínhabbal díszítem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése