2012. június 16., szombat

Szívás és Magnum, na meg a RIBIZLI TORTA


Szívás és Magnum, na meg a RIBIZLI TORTA

Tegnap megkóstolhattam a világ legdrágább jégkrémét. Semmi különös nem volt. Kívül csoki, belül vanília. Klasszikus! Leginkább a körítést kellett megfizetni, a dresszingént tálalt krimit, a citromfű díszítés helyére került adrenalin emelő pillanatokat és azt a k***a kulcsotJ


Mindenről a reklámok tehetnek! Bámultuk a Foci EB-t, aztán jött a reklám és az a gyönyörű nő úgy tudta enni a Magnumot, hogy attól azonnal üvöltözni kezdett az agyamban lakó kis démon. A férjemmel, naná, hogy egyetértettünk abban, ez után a kemény hét után megérdemlünk mi is egy Magnumot, még akkor is, ha este 10 óra van. S, mivel a környékünkön élők már megtalálták a rést a kereskedelmi pajzson és a Nagymező utca legforgalmasabb pontján több közértet is nyitottak, nem tűnt lehetetlen küldetésnek, hogy beszerezzek néhány jégkrémet, melyet az est hátralévő részében szépen elmajszolgatunk.
Miközben a hűtőben ott szunyált a ribizli torta, én a pizsamámra ráhúztam egy Tankcsapdás kapucnist és egy szakadt tornacsukában elindultam, hogy beszerezzem a küldetésem tárgyát. Megjegyzem, a Nagymező utcai kisközértes, cseppet sem csodálkozik már a pizsamás vevőkön, egyszer azon kicsit elgondolkodott, miért húztam a pizsamához gumicsizmát, de akkor sem kérdezgetett, csak diszkréten felajánlotta, ha szükségem van segítségre, neki szólhatok…
Nos, beszereztem négy Magnumt és már rohantam is fel, hogy nehogy megolvadjon a zsákmány. Ám akkor a rács! A biztonsági rács, melyet közvetlenül azután szereltettünk fel, hogy éjszaka kipakoltak bennünket, szóval az ördögi, betörőbiztos szerkezet utamat állta. A kulcsom becsusszant és aztán megszűnt számára a világ…A férjem naná, hogy lebénázott, amikor szóltam, nem tudok bemenni…aztán rájött, hogy számára sem annyira kerek a világ…
S miközben felhívtuk a Nonstop zárfutárt, a gangon, háromhektáros paradicsomültetvényem közepén ülve, már biztosan tudtam, ilyen drága Magnumot, még az életben nem ettem, mint amit ma este fogok. És igazam lett: a számla: 52 ezer forint. Még van belőle, megkóstolhatjátokJ
Ám valójában mára a ribizli tortát készítettem, ami isteni lett, igaz, csak ma reggel értem rá megkóstolni, mert éjszaka egykor, a Magnum után már nem kívántam…

CSOKIS RIBIZLI TORTA

Az alap, klasszikus piskóta. Négy tojás sárgáját a négy kanál cukorral jól kikeverem, hozzáadok négy kanál vizet, egy sütőport, öt kanál lisztet és a négy tojás felvert habját. 200 fokon 20 perc alatt megsütöm.
Közben a ribizlit alaposan megmosom és a szemeket leszedem a száráról. Fél liter tejszínt kemény habbá verek, hozzákeverek negyed kiló krémsajtot, ízlés szerint porcukrot, kakaót és a ribizli kétharmadát. Ezt a krémet ráhalmozom a piskótára, a tetejére olvasztott csoki kerül, illetve a maradék ribizli. Jól lehűtöm és már tálalhatom is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése