2012. május 12., szombat

Amikor Piroskát is átvilágítják


Amikor Piroskát is átvilágítják

Átvilágították Hóferkét. És vajon mit találtak a múltjában? Egy félig megrágott és lenyelt almát, meg egy idegbetegségbe hajszolt boszorkát? Ha alaposabban körülnézünk, szerintem ott lesz elásva valahol hét törpe is…

http://www.e-spanyol.hu/mese/piroska.php
Egyre divatosabb lett átvilágítani. Amilyen perverz és beteg ez a világ, Istenemre mondom, azon sem csodálkoznék, ha a szó szoros értelmében átvilágítanák Hófehérkét és a többi mesehőst. Na, az lenne csak szórakoztató…
Csak eljátszottam a gondolattal, és máris szélesebbre húzódott a szám, mint amikor a múltkor egy romlott citromba haraptam. Piroska farkasát átvilágítani azonban valóban érdemes lenne. Akkor aztán végre kiderülne, hogy a nagymamán kívül hány szegény szerencsétlen nyugdíjast nyelt még le keresztben. Vagy éppen megtudhatnánk, hogy valójában milyen is volt a legendás nagyi, aki a Piroska mesében legalább olyan rejtélyes és sokat emlegetett, de sosem látott figura, mint Columbo felesége.
Átvilágíthatnánk aztán a Pom pom-ból Gombóc atrúrt is. A kövér madár múltja, több mint gyanús. Vajon miből futja egy munkanélküli állatnak ennyi csokoládéra? Megvizsgálhatnánk, hogy esetleg kinek, mennyiért jelentett és abból a pénzből vette-e magának a kerek, szögletes, lyukas és egyéb csokoládékat, vagy valami még gyanúsabb ügyletből származott a bevétele. És egyáltalán, adózott valaha is az élete során, vagy csak úgy élt, mint hal a vízben?
Na és mi a helyzet Mekk mesterrel? Vajon ki az, aki a Munkaügyi minisztériumban elkente azt a rengeteg zűrös ügyet, amit az ismert kecske maga körül kavart? Felettébb gyanús…J
Ha hiszitek, ha nem, az egyik munkám kapcsán, már engem is „átvilágítottak”, legalábbis alaposan megnézték ki fia borja vagyok. Persze nekem elfelejtettek szólni róla…csak akkor tudtam meg, mi is történt, amikor már túl voltunk az egészen. Az én múltamban azonban semmit nem találtak, maximum néhány jó kis receptem, melyek közül ma most egy sós finomságot osztok meg veletek.


SAJTOS RUDACSKÁK



Egy fél élesztőt meleg cukros tejben megfuttatunk, majd hozzáadjuk 40 deka liszthez. Teszünk bele 2 teáskanál sót, 1 kanál tejfölt, két kanál margarint, 1 tojás sárgáját és annyi langyos vizet, hogy rugalmas tésztát gyúrhassunk belőle. Aztán ujjnyi vastagra nyújtjuk, tojással megkenjük, sajttal megszórjuk és éles késsel egyenlő rudakat vágunk belőle. Előmelegített sütőben 220 fokon kb. 10 perc alatt szép barnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése