2012. május 28., hétfő

VIRÁG terápia, avagy együnk bodzát


VIRÁG terápia, avagy együnk bodzát

Nem értettem, mitől vagyok ennyire nyugodt az utóbbi napokban. Aztán megkaptam rá a választ, meg arra is, miért nem csíp, ég, sőt egyáltalán miért nincs aranyerem, miért nem sárgultam be és mért nincs hólyaghurutom sem! J

Mindezért köszönet Marika „mamának”, Zsuzsi barátnőm anyukájának, aki tudat alatt ezek szerint homeopata és emiatt én meg nem lettem pszichopata, pedig annyi stressz ért mostanában, hogy az még egy bivalynak is sok(k) lenne. Na de a csodatevő „nagyi” úgy gyógyította meg minden nyavalyámat, hogy ma már arra sem emlékszem, milyen, ha az ember beteg. És, hogy mit tett? Nem energiát küldött, még csak nem is gyógyfőzeteket kevert, csupán leszedett a pomázi kertből egy csokor gyönyörű pünkösdi rózsát, amit nagy-nagy szeretettel nekem adott.
Aztán én meg otthon betettem a vázába és gyönyörködtem benne. Időközben azt is megtudtam, hogy a pünkösdi rózsa nem csak a lelkemre van jó hatással, hanem homeopátiás célokat is szolgál. Nem tudom, hogy ez olyan átverés, mint a kettőt fizet, hármat vihet akció, vagy a leárazás, amikor először felviszik a termék árát, majd vissza az eredetire, hogy olcsóbbnak tűnjön, de ez a gyógyítsunk pünkösdi rózsával szöveg, engem meggyőzött.
Megtudta, hogy ezt a gyönyörű virágot, melynek illata számomra mindig a ballagások hangulatát idézi, már kétezer évvel ezelőtt is termesztették Kínában, mégpedig gyógynövényként. Akkor még csak a gyökerét használták gyógyításra ma már a homeopátiás szerek egyik elengedhetetlen alapanyaga. Garantálhatom, hogy se megenni, se megenni nem kell ahhoz a pünkösdi rózsát, hogy az ember jobban legyen tőle. Ha már csak az illatát beszippantod, máris istenien érzed magad tőle, ha meg nem, ott nem a virággal van a baj.  :-) Érdemes hát kihasználni ezt a pár napot, amíg még virágzik. Mindenesetre jobb megvenni egy csokorral ebből, mint felhívni egy távgyógyítót, vagy nagy pénzeket leperkálni egy természetgyógyásznak, aki kis ingájával megmondja, pontosan hol lukad ki a gyomrod két héten belül, ha nem jársz el hozzá naponta két kezelésreJ Ráadásul abból a pénzből, amit így megspórolsz meg egy másik, virágból készült finomságot is simán el tudsz készíteni.

BODZA, AHOGY MI SZERETJÜK


Lassan vége a bodzavirágzásnak, így nem árt sietni, ha valaki szörpöt akar készíteni, ami a világ legegyszerűbb és legfinomabb dolga. Bevallom őszintén, ebben az esetben én nem a természetességre törekszem, hanem arra, hogy megtaláljam azt az ízt, ami a gyerekkorom szörpjeit idézi fel. Ehhez pedig cukor kell, nem pedig édesítőszer, vagy méz, bár azokkal is elkészíthető a bodzaszörp. Én 4 liter vízbe teszek 2 kiló cukrot (ettől nagyon szirupos lesz és kevés kell majd a szódához), 30 nagy bodzavirágot, két felszeletelt citromot és 2 kiskanál citromsavat. Ezt egy lefedett edényben két napig állni hagyom, majd leszűröm és a kész szörpöt üvegekbe öntöm. Hűtőben több hónapig eláll.

A bodzavirágból desszert is készülhet. Sűrű palacsintatésztát keverünk lisztből, tojásból, tejből, szódából, cukorból, egy csipet sóból és kicsi olajból. Ebbe forgatjuk a virágokat és olajban hirtelen megsütjük őket. Porcukrozva frissen fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése