2012. május 30., szerda

Vigyázat, HAMISÍTOK!


Vigyázat, HAMISÍTOK! J

Nincs olyan város, ahol megfordulva ne kóstolnám meg azokat a helyi finomságokat, amelyekről már csodákat olvastam esetleg koppintott változatát már meg is kóstoltam idehaza.

Kaja, kaja, kaja....:-)
Rómában pizzát, spagettit, bruschettát, paninit faltam reggeltől estig, csoda, hogy nem törött össze alattam a mérleg, amikor hazaérkeztünk. Egyesek szerint valami eddig ki nem tenyésztett gyomorférgem lehet, mert különben már 100 kilónak kellene lennem annyi kajától, amit nap, mint nap magamba tolok. Ehhez képest ennek pont a fele vagyok, és hát képtelen vagyok ellenállni a finomságoknak, súlyosbító körülményként ráadásul még mozogni is lusta vagyok. Az életmód bíróság vélhetően halmazati büntetést szabna ki rám, ha eléjük kerülnék, vagy azonnal rögtönítélő bíróságra irányítanának át, ahol salátavacsorára, na meg futásra ítélnének.
Aztán ott volt tavaly Párizs. Bár zuhogott az eső, mégis leültünk az egyik csinos kis teraszon, hogy megkóstoljuk a csokimousse-t és az isteni krémes, karamelltől ropogós créme brulée-t. Azt kell, hogy mondjam, nem csalódtam, mennyei volt, mind a két desszert.
Miután a napokban a férjem meglepett egy karamellizáló pisztollyal, azt gondoltam, bepróbálkozom a créme brulée-vel, de aztán meggondoltam magam, gondoltam, kicsit átalakítom a receptet, remélhetőleg senki nem veszi majd szentségtörésnek. Így született meg a „Hamis Créme brulée szelet”, melyet ajánlok figyelmetekbe. Érdemes kipróbálni.


HAMIS CRÉME BRULÉE

A süti aljához összekeverünk öt tojást, öt kanál cukorral, két kanál olajjal, 5 kanál liszttel és fél sütőporral. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük a masszát.
A krémhez öt tojást és 10 deka cukrot vízgőz felett besűrítünk. Állandóan kevergetjük, nehogy kicsapódjon a fehérje. Ezután igazi vaníliát és 1 deci tejszínt adunk hozzá, valamint néhány kanál tejszín ízű pudingot, hogy egészen sűrű legyen. Miután kihűlt, hozzákeverünk 2 deci keményre vert tejszínhabot. A krémbe felvágott eperdarabokat keverünk, ezt halmozzuk a piskótára. Végül a sütit megszórjuk cukorral és a karamellizáló pisztoly segítségével „ráégetjük”. Így tálaljuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése