2012. április 10., kedd

A sznobság (D)EREJ(LY)E


A sznobság (D)EREJ(LY)E

Aranyszínű műbőrmacit ajándékozni menő dolog, vagy inkább gagyi és ciki? Ha mellette hagyod a 14 ezer forintos árcédulát és virítod a márkajelzést, gondolom sznobéknál még a vitrinbe is bekerülhet a kispajtásod.

http://www.jokeroo.com/pictures/funny/unhealthy-snobbery-that-kills-the-woman.html
Még jó, hogy kapható...:-)
Felfedeztem a sznob mennyországot, vagy mondhatnám úgy is, hogy gagyilandet. Szinte naponta elmegyek mellette, mégis csak most vágott mellbe a rózsaszínű pudlikkal megrakott kirakat. A legcukibb az egészben az, ahogy a kis porcelánkutyusok isznak azokból a strasszal kirakott aranyozott tálkákból, miközben mellettük figyelnek a királyi trónok. J
Mondom, én ide bemegyek, ha addig élek is, bár gondoltam, hogy a reklámszatyrommal, amelyben négy zsemle meg egy csomag Győri édes lötyögött, biztosan kinéznek majd az eladók. Illedelmesen köhintettem, és köszöntem amikor beléptem, de láttam, hogy a szintén rózsaszín pudlinak öltözött eladók nem igen örültek nekem. Bizonyára nem látták bennem a potenciális vásárlót, aki gondolom a szűk farmerjához pink magassarkút és XXL-es melleket visel, kiegészítőként meg egy csivavát.
Ennyi szart én még kínai piacon sem láttam felhalmozva, mint itt. Persze minden csillogó polcokra volt pakolva. Még a strasszos nyakörvű perselykutya is úgy csillogott, mint akit két hete fényesítenek csak azért, hogy elszégyellje magát a kócos hajú vásárló, ha ránézve megpillantja benne magát. Néztem a műbőrből varrott aranymacit, és azon elmélkedtem, mit mondott volna szegény nagyim, ha egy ilyennel állítottam volna oda hozzá a születésnapján. Biztos azt kérdezte volna, le lehet-e venni róla mosáskor a huzatot, meg, hogy minek adtál ki Babikám ennyi pénzt erre a puccos medvére? És mindezt csak udvariasságból tette volna hozzá, és rögvest szívinfarktust kapott volna, ha megtudja, 14 ezerért adták ezt a szokatlan jószágot. Na de a lényeg, hogy kapni lehet, akárcsak a 16 ezres hamuzót, meg a 100 ezres állólámpát, amit én speciel, még a papágájaimnak sem vennék meg, mert megriadnának tőle.
Mindezek ellenére nem volt üres az üzlet, láttam komoly nézelődőt is, akik bizonyára a neje rózsaszín alvószettjéhez keresett magának színben, fazonban és árban megfelelő WC ülőkét J Most speciel jókor tévedt be, mert az említett áru is akciós volt, 40 ezer forintért már csomagolták is. Hát, klassz kis hely, én csupán azt a bizonyos toronyórát meg a láncát hiányoltam, amikor az egyik eladó rámutatott az étkezőasztalra, ahol egy tányéron és poháron a Notre Dame-i toronyőr épp a delet húzta. J
Arra gondoltam, hogy elkészítem ma az egyik nagy kedvencemet, amelytől vélhetően futva menekülnének a sznobok, mert nem kaviár, nem kis rukkola, kis kagylóval és beazonosíthatatlan lila mártással.

LEKVÁROS DERELYE

Három-négy nagyobb krumplit megfőzzünk, majd megtörjük. Hagyjuk teljesen kihűlni, aztán hozzáadunk két tojást, csipet sót és annyi lisztet, hogy lágy, de ne ragadós tésztát kapjunk. Ezután a tésztát kinyújtjuk és derelyevágóval, vagy sima késsel négyzeteket vágunk, melyek közepébe szilvalekvárt teszünk. 


A tésztát háromszögre hajtjuk, majd lobogó sós, olajos vízben kifőzzük. A derelyéket cukros pirított zsemlemorzsába forgatjuk. Ebből a tésztából nudlit és gombócot is készíthetünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése