2012. április 30., hétfő

Pszichiátert a BORSÓNAK!


Pszichiátert a BORSÓNAK!

Ha az én növényeim kinyitnák a szájukat….akkor bizony hamarosan halott lennék, de legalábbis az őszinteség allergiától szenvedő ismerőseim kénytelenek lennének marékszámra szedni az allergia gyógyszert. J


A növényekhez beszélni kell, sőt becézgetni, szeretgetni őket. Ha valaki megnézi az enyémeket, láthatja, jobb kondiban vannak, mint egy élsportoló. Kifogtak szegények egy szómenéses gazdát, aztán vagy túlélik a kiképzést, vagy elfonnyadnak. De, amint a mellékelt ábra mutatja, köszönik szépen, jól vannak. Pedig most tudtam meg, hogy valójában én olyan vagyok hozzájuk, mint Hófehérkéhez volt a gonosz mostoha abban a bizonyos mesében. Mert bár jól tartom őket, de nem adok nekik olyan plusz dolgokat, amelyektől igazán boldogak. Depressziós a paradicsomom, vagy pánikbeteg a zellerem? Jézusom, hamar egy pszichiátert, mielőtt levetik magukat a gangról! És nem hülyülök, tényleg van, aki abból él, hogy elmondja, mitől lehetnek vidámabbak a zöldségek. Javasolja, hogy szerezzünk társat a spenótnak. Mert ha a spenót csak spenótok között nő fel, lehangolt lesz. Nem venném a szívemre a síró parajt, ezért rohanok is, hozok mellé egy ivarérett sóskát J

Ha ez sem használ, mert éppen nem barátkozni vágyik az én fikuszom, akkor zeneterápiát kell nála alkalmazni – mondja a zöldpszichiáter. Vagyis növényeinknek játszunk nyugtató, lágy zenéket, miközben azt mondogatjuk, se lábad, se kezed, se agyad, mégis te vagy a földkerekség legszerencsésebb élőlénye.

Makacs depresszió esetén talán még ez is kevés lesz. Ekkor marad a drágakő-terápia. Vegyek gyémántot a paradicsomnak? És mi van, ha a fejemhez vágja, hogy neki inkább nyaklánc kellett volna, nem fülbevaló? Rohadjak meg, ha értem, miért jó drágaköveket vízbe áztatni, majd azzal öntözni a borsót? Na, mindegy, én nem pszichológiából diplomáztam… és csak egy egyszerű hobbikertész vagyok, akinek ha a növényei kinyitják a szájukat, szétszalad a szomszédság…
Mára egy olyan ételt ajánlanék, amelyben csak boldog növények kerültek, meg egy kis tofu. A nem vegák is próbálják ki, mert tényleg isteni.



TOFU BRASSÓI

Néhány krumplit meghámozunk, kockára vágunk, és sós vízbe megfőzzük. Ha kész, lecsöpögtetjük és vajon megpirítjuk a krumpli kockákat.
Közben egy jó nagy fej vöröshagymát apróra vágunk és megpárolunk. Hozzátesszük a kockára vágott tofut és addig pirítjuk, amíg a kockák pirosra sülnek. Majd sózzuk, borsozzuk, teszünk rá kicsi majoránnát, fokhagymát és pirospaprikát. Ezt követően adunk hozzá 1-2 kanál lecsót és 1-2 kanál zakuszkát, kicsi vizet. Szaftosra főzzük, majd összekeverjük a sült krumplival és a párolt zöldborsóval, répával. Így tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése