2012. március 19., hétfő

"BELÁJTOSODTAM"


"BELÁJTOSODTAM"

Barbi, te „belájtosodtál”! – vágta a fejemhez minap az egyik ismerősöm, ugyanazzal a hangsúllyal, mint ha azt kérte volna számon, hogy kinyírtam egy egész falut. Majd azt is hozzátette: ez annyira uncsiJ

Buli, pia...már tényleg régen volt :-)
Mondom neki, ha már megalkotott egy új fogalmat, hát azt is magyarázza el nekem, mit tesz, vagy éppen mit nem az a szerencsétlen egyén – jelen esetben ugye én – aki „belájtosodik”. Mert hát a light, ha jól tudom a többi között könnyűt, enyhét jelent, és ha így szó szerint vonatkoztatom magamra, a könnyű még stimmel is a testsúlyomra. De természetesen nem ennyire egyszerű „belájtosodni”. Ismerősöm, amikor meghallotta, nem tudom, hogy most éppen megdicsért vagy porig alázott, leültetett magával szemben és azt mondta, látszik, hogy mostanában nem mozgok trendi emberek között, na éppen ez az oka a „belájtosodásomnak”.
„Nem iszol, nem dohányzol, nem bulizol, nem pörögsz, nem eszel húst, és csak uncsi fazonokkal dumálsz. Mi ez, ha nem belájtosodás?! Pont olyan vagy, mint az a cukormentes cola, amit iszol. Mások a kutyájuk vonásait veszik fel, te meg belájtosodtál, mint a piád.”
S, ha egészen pontosan nem is tudtam feldolgozni minden szót, amit ismerősöm úgy fröcsögött rám, mint az Etna a lávát, hát azt felfogtam, hogy a „belájtosodás” bizony sértés, vagy legalábbis olyan dolog, amit az ember nem szívesen hall saját vonatkozásában. Viszont az eddig legsértőbbnek tűnő ostoba kifejezést ezentúl már csak alternatívaként kezelem, ha valakinek baromira be szeretnék olvasni.
Amikor már mindenünk "lájt" lesz...
www.thinkplaninvest.com/2009/09/what-is-senior-citizens-savings-scheme-2004ncss/
Elképzelem, milyen lesz majd, ha nyugdíjas korunkban beszélgetünk a barátnőinkkel, akik arra panaszkodnak, hogy bizony a szex már nem a régi, mert az uruk micsodája „belájtosodott”. Vagy amikor az orvos közli velünk, hogy ez csont már igencsak "lájtos", akárcsak annak a borítéknak a tartalma, amit a vizsgálat után a zsebébe csúsztattunk.
De „belájtosodhat” akár a munkánk, a baráti társaságunk, vagy éppen az egész ország is és akkor menekülhetünk valahová, ahol kevésbé érezzük azt, hogy minden vérszegény és ahol nem vágják minden nap a fejünkhöz még tőlünk is súlytalanabb emberek, hogy végleg „belájtosodtunk”. S itt a végén talán leszögezhetjük, hogy zsírszegénynek lenni bizony biztató a jövőre nézve, de ha még jövőre is „belájtosodottnak” neveznek, hát kénytelen leszek valami hajmeresztő performance-al előállni. Tehetném mondjuk mindezt a Kossuth téren, hogy bebizonyítsam, se vérszegény, se ötletmentes, se pedig csökkentett észtartalmú nem vagyok. J
S ha már a light-ot emlegettem akkor nézzünk most egy viszonylag könnyűnek mondható ételt és ezalatt a zsírtartalmát és az elkészítést is értem.

LIGHT VACSORA -  SÜLT TÖLTÖTT CÉKLA

A bébicéklákat berakom a grillbe és fólia alatt 220 fokon egy órát párolom őket. Ezután leveszem a fóliát és még kb. 15 percig sütöm, így lesz finom édes ízük. Amikor kihűltek, könnyedén leszedhető a héjuk. Aztán a tetejüket levágjuk, és a belsejüket kivájjuk. 

Bármivel megtölthetnénk őket, de én most kétféle „belevalót” ajánlok. A juhtúróba keverjünk kevés spenótkrémet, sót, fokhagymát, borsot és ezzel töltsük meg a céklákat. Másik variáció, hogy főtt tojások sárgáját összetörjük, kicsi tejföllel fellazítjuk, sóval, borssal, és köménnyel ízesítjük. Isteni előétel, pirítóst, vagy friss zsemlét is adhatunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése