2012. március 26., hétfő

Kerti-munkaterápia


Kerti-munkaterápia

Fognék kéttraktornyi trágyát, meg kétszer annyi földet, és leborítanám minden pláza elé, hadd turkálhasson és palántázhasson benne minden cicamica, aki egyébként havonta 40 ezret költ pszichiáterre. Garantálom, a kerti-munkaterápia olcsóbb és adott esetben hatékonyabb is, mint a csoportterápia.

Idén a borsóval is megpróbálkozom...
Minden évben eljön az az időszak – egyszer, kétszerJ - amikor megzizzen az ember. Na, ilyenkor lenne szükség egy hatalmas ásóra, amivel vagy körbeásnád Pest megyét, vagy megkérnél valakit, csapjon vele jól kupán, hogy helyrezökkenjen az agyad. Azt, hogy melyik a hatékonyabb módszer a mániás depresszió elmulasztására, csak a jó Isten tudja megmondaniJ Én eddig csak az ásást próbáltam, meg a palántázást, az garantáltan oldja a feszültséget. Mert miközben egy-egy ásónyomot hagysz a földben, közben akár arra is gondolhatsz, ki az, akit a borsó helyett szívesen bedugdosnál oda. Na jó, tudom, hogy nektek nincsenek ilyen gonosz gondolataitok, én is csak másoktól hallottam, hogy időnként megfordul hasonló a fejükben. :-)
Nem kamu, tényleg olvastam, hogy a még meglévő pszichiátriai otthonokban rendszeresen alkalmazzák a betegeknél a kerti-munkaterápiát. Lehet, hogy Hannibal Lecternek, vagy Hasfelmetsző Jacknek is csak egy-egy kiskeretet kellett volna ajándékozni és akkor nem váltak volna pszichopata gyilkosokká? A Hannibál film címe akkor a Bárányok hallgatnak helyett, a Répák nem szólnak vissza lehetne, Hasfelmetsző Jack pedig Tökfelmetsző Janira magyarosíthatna. Mennyivel szebb is lenne a világ, ha minden gyilkos szándékú ember leszedne néhány tonna uborkát, ahelyett, hogy megmártja valakiben a kést.
Paradicsom és rozmaring, mind saját nevelés....:-)
De az ideges eladóknak is ajánlanám, hogy mielőtt beszólnak szerencsétlen vevőnek, inkább öntözzék meg a közelben lévő növényeket, akkor ugyanis azonnal belátják, hogy a szerencsétlen ember nem igen akar mást, csak megvenni és hazavinni azt a 10 deka párizsit két zsemlével.
A Kossuth téren, a Parlament előtt pedig felszedetném a betont és a földet nem traktorral művelném meg, hanem minden ideges politikust kiküldenék ásni és veteményezni, akkor talán kevesebb idióta döntést alkotnának, viszont több hasznot hoznának, mert meglenne általuk a kamrába való, néhány rászoruló család számára.
Minden évben eljön a nap, amikor játszóruhában kimegyek a gangra és elültetem a magocskáimat, amelyekből aztán szép nagy növények lesznek. Ezekből egész nyáron falatozunk. Hihetetlen, hogy a belváros közepén képes az ember egy kis oázist létrehozni egy maréknyi földből, meg néhány magból. Ráadásul tavaly annyi paradicsomunk és paprikánk termett a ládákban, hogy még elrakni is tudtunk belőle savanyúságnak és lecsónak.
Próbálkoztunk uborkával és padlizsánnal is, de az ládában nem jött össze. Viszont összehoztam tegnap este egy padlizsános finomságot, ami szokás szerint egyszerű, gyors és finom.

PADLIZSÁNRAGU RIZZSEL


Egy nagyobb hagymát felkockázunk és olajon megdinszteljük. Aztán hozzáadjuk a kockára vágott padlizsánt, néhány kanál konzerv vörösbabot (vagy szárazat, de akkor előre főzzük meg sós vízben) pirospaprikát, sót, borsot, köményt. Én kétkanálnyi zakuszkát is adtam hozzá, mert a nyáron azt is tettem el, de ez el is hagyható. Pici vízzel felöntöm, és amikor a ragu szaftos és a padlizsán puha, az egészet megbolondítom néhány kanál tejföllel. Én rizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése